onsdag 17 september 2008

Till Vänsterpartiets snyggaste stolpskott - Maria Hannäs



Det här bildspelet vill jag tillägna Vänsterpartiets Maria Hannäs. Den första delen illustreras med sång och musik av Vatikanens kör och den andra delen illustreras med skön musik från filmen Deliverance. Det är enormt tråkigt att Maria och jag inte har kunnat träffas under så många år eftersom vår tidigare relation är en viktig del av Stockholms historia. När jag för 14 dagar sedan besökte Stockholm hade det varit trevligt att åter få stå öga mot öga med Maria och dryfta allt som förevarit sedan jag flyttade närmare hinsides än söderut. Men den dagen den sorgen!

För första gången sedan den 3:e juni 2003 har jag, helt ensam och utan någon BackUp, vandrat på Stockholms gator både dag- och natt. (Hade jag haft ännu mer tid skulle jag ha bjudit med Maria på en alkoholfri krogrunda i Stockholm hamnkvarter i glada vänners lag) Senare framåt nattkröken när jag lämnade mina vänner var det många tankar som kom över mig. För så är det, Stockholm är alltid i mina tankar under dagtid och i mina drömmar om natten. Stockholm är alla städers stad och en Mälarens drottning. En dag återgår jag för gott till den vackra staden!

Klicka och rulla till sidan 4 och läs Tilläggsinformation (4a) och (4b)

Om någon vetgirig människa vill veta lite mer om varför jag tillägnar vänsterpartisten Maria Hannäs mitt bildspel, kan jag avslöja att Maria Hannäs intagit en ovanligt aktiv och märklig roll i efterdyningarna av ett uppmärksammat Mordförsök i Bagarmossen den tredja juni år 2003.

Maria har i kraft av sitt politiska uppdrag försökt få en tidningsredaktion att ändra sin uppfattning om mordförsöket och i stället försökt rikta intresset mot en annan "tänkbar gärningsman". Marias engagemang om den eventuella skuldfrågan liknar mest en sjuk dokusåpa, som är helt enastående och vittnar om ett stort politisk och moraliskt mod eftersom så många debila idioter under samma tak i en polisutredning om ett mordförsök är en alldeles obegriplig bedrift i en demokratisk rättsstat!

Inga kommentarer: