fredag 24 oktober 2008

Svart och Vitt med Opiater och Alkohol

Den siste socialläkaren


Det här musikbildspelet tillägnar jag alla dessa unga som hamnade i helvetet redan innan de dog och till alla dem som vi svek eller inte eller inte ens orkade tänka på att hjälpa och till alla dem vi lämnade vind för våg i ett värre helvete än det helvete vi ens kan föreställa oss i livet. För alla dessa bröder och systrar som blev döpta men inte konfirmerade har jag gjort den här videon, eftersom alla förtjänar att bli ihågkomna.

Må de vila i frid

Se på min video med en stor ödmjukhet eftersom nästan alla personer i videon sedan länge är döda. Några stycken blev mördade. Andra dog av sjukdom, självmord eller överdos. Man kan med säkerhet säga att alla de som dött, dog en missbruksrelaterad död. Ett litet fåtal blev nästan gamla. De flesta fick aldrig bli vuxna eftersom de slutade leva i unga år.

1 kommentar:

Booths Lille Punkare sa...

Hej Max!

Jag gick aldrig på opiater och sådant.
Men har flera vänner som avlidit pga. tyngre missbruk. Själv har jag suttit på akuten ett antal ggr med för mycket piller i kroppen. har vaknat på psyk, men minns inte hur eller när man kom dit.
Har vaknat i en trappuppgång..
m.m.

Såg ditt bildspel!

Det berörde mig,
jag grät mer än en tår.
Känner stor saknad över mina
vänner! Både dom jag mist och dom som... jag med stor säkerhet kommer mista.

Jag tackar Gud i varje andetag!
I varje andetag, för att jag nu är helt fri!

/Booths Lille Punkare